Före utplaceringen av P-51 Mustang vilka jaktplan användes för att eskortera USAAF s tunga bombplan på deras räder i Europa under andra världskriget

Före utplaceringen av P-51 Mustang  vilka jaktplan användes för att eskortera USAAF s tunga bombplan på deras räder i Europa under andra världskriget

De allierade använde först Spitfires för att eskortera bombplanen. Spitfiren var en utmärkt interceptor men var aldrig avsedd att användas som långdistanseskort. Den hade ungefär 150 mils räckvidd.

P-38 och p-47 användes men med sin begränsade räckvidd med interna bränsletankar kunde de bara eskortera bombplan en del av vägen till sin destination. Tyskarna kom snabbt på detta och avhöll sin attack mot bombplanen tills de eskorterande jaktplanen vände sig bort för att återvända till sina baser. Detta lämnade bombplan till sina boxformationer för försvar. Tråkigt nog skulle P-47 ha varit kapabel (och senare var) att genomföra eskortflygningarna om beurokraterna i USA skulle ha tillåtit att flygkroppen och vingtankarna utvecklades istället för att insistera på att vingarnas hårda spetsar skulle dedikeras till bomber för båda planen. Utan falltankarna kunde de bara ge bombplanen lite mer avstånd i skydd till Spitfires, ungefär 200 miles.

USAA:s tidiga doktrin var att använda en boxformation av B-17 för att maximera deras defensiva eld från deras 13 .50 maskingevär. Denna taktik var måttligt effektiv för attacker bakifrån eller från sidorna. Tyskarna anammade snabbt taktiken med head on attack som nästan omintetgjorde den defensiva maskingevärelden från bombplanen. Förlusterna mot B-17 och B-24 under de första åren av kriget var häpnadsväckande.

Anmärkningsvärda västallierade flygplan; (bara mina tankar om några av de andra flygplanen i USA och Storbritannien)

Spitfire och orkanen - de höll England i kriget under den tyska blixten. Utan dem kan England ha fallit och det skulle inte ha funnits något marscheringsområde för uppbyggnaden till D-dagen.Spitfiren fortsatte att utvecklas under hela kriget och de senare varianterna hade fantastiska prestanda.

P-38 och P-47- båda var mycket bra flygplan men utnyttjades inte till sina styrkor tidigt i kriget. Senare varianter av P-47 (P-47m) hade mycket imponerande prestanda och var ett av krigets snabbaste kolvplan. P-47 utmärkte sig i markattackrollen och kunde absorbera stora skador och fortfarande få sin pilot tillbaka till basen.

Myggan, ett fantastiskt jaktbombplan som var den schweiziska armékniven för britterna. Räckvidd, hastighet, nyttolast och frontal eldkraft.

Bombplanen, B-17, B-24, Lancaster, Sterling, Wellington- Planen som tog striden till tyskarna. Det kan inte sägas tillräckligt om hur modiga besättningarna på dessa plan var. Ume Escort Mersija Förlustfrekvensen för dessa plan, särskilt de amerikanska B-17:orna och B-24:orna under deras bombningar i dagsljus, var svåra att förstå.

Det var andra jakt- och medelstora bombplan som också spelade nyckelroller i kriget men få inte den ryktbarhet de förtjänar.

Sistligen, P-51, jagaren som förändrade kriget för bombräden i dagsljus. Göring citerades efter kriget medan han väntade på rättegång i Nürnberg "När jag såg Mustangs över Berlin visste jag att jiggen var uppe." P-51:an var inte bara effektiv för att skydda bombplanen, den psykologiska påverkan på den tyska militären och civilbefolkningen var omätbar. Myggan hade samma effekt i begränsad omfattning även om den inte hade den extra effekten av att hundratals 4-motorers bombplans nyttolaster föll på städerna när den sågs ovanför.

Jag vet att jag avvek från fråga men kände att jag skulle ge lite bakgrund om några av de andra flygplan som fanns tillgängliga vid den tiden.

Initialt eskorterades amerikanska bombplan av brittiska Spitfires. De flesta flögs av RAF-piloter men tre RAF-skvadroner bemannade av amerikanska piloter överfördes från RAF till USAAF i slutet av 1942 och blev USA:s fjärde stridsflyggrupp.Dessa piloter eskorterade också tidiga amerikanska bombuppdrag.

Våren 1943 anlände P-47 till Storbritannien och togs i bruk för att eskortera de tunga bombplanen. Till en början bar P-47 inga externa dropptankar så deras räckvidd var begränsad. Deras aktionsradie var bara 200 miles från deras bas i Storbritannien, vilket bara var en liten förbättring från Spitfires 150 miles.

Hösten 1943 återinfördes P-38:or med längre räckvidd till Storbritannien . Jag säger att de återinfördes eftersom P-38:or flögs över Atlanten i etapper 1942, men de var alla engagerade i att stödja Operation Torch, invasionen av Nordafrika i slutet av 1942, och såg ingen strid från Storbritannien just då tid.

Sommaren 1943 modifierades P-47:or för att bära en enda dropptank under flygkroppen, vilket ökade deras aktionsradie till 275 miles med en 75-liters tank och 325 miles med en 110- gallon tank under magen. Några månader senare lades pyloner till under vingarna, vilket gjorde att ytterligare två falltankar kunde transporteras, vilket slutligen gjorde P-47 till en långdistanseskortjakt.

De huvudsakliga jaktplanen som användes för eskortuppdrag före P-51 var P-47 och P-38. Båda hade dock inte räckvidden för att eskortera bombplanen hela vägen in i Tyskland och Spitfiren hade ännu mindre räckvidd. Senare, när P-47 flyttades in i P-47N, hade den tillräckligt med externa bränsletankar för att ta sig till Tyskland. P-47:an var dock mycket mer värdefull som ett jaktflygplan på marken.

Spitfires, Thunderbolts och Lightnings.

Tidigt var det amerikanska Spitfires. De började byta ut Spits för Thunderbolts i april 43.

Bombplanen eskorterades bara halvvägs eftersom de eskorterande flygplanen P 47 åskbultar inte hade den erforderliga räckvidden och uthålligheten.

Först och främst P 47 åskbultar men var tvungna att vända tillbaka de hade inte räckvidd för att åka till Tyskland och tillbaka.Tyskarna fick för vana att undvika poly P 47:s vände för att komma tillbaka till England med brist på bensin. De tyska jaktplanen skulle sedan attackera bombplansströmmen.

Tuskegee Airmen gjorde...som jag minns...och ganska effektivt också...och de var alla afroamerikaner...och detta är inte skitsnack med "kritisk rasteori"...

Hur ofta transporterades USAAF-flygplan på eskortfartyg under andra världskriget. Under andra världskriget, i vilken utsträckning användes eskortbärare i anti-sjöfartsoperationer. Med tanke på att de mestadels användes över Europa under andra världskriget, gjordes det några ändringar på P-47 Thunderbolt och P-51 Mustang när de sattes in i Stilla havet. Användes några Curtiss SB2C Helldivers i Europa under andra världskriget. Hur snabb var P-51 Mustang under andra världskriget. Vilka bombplan användes under andra världskriget. Vilka två faktorer gör P-51 Mustang till andra världskrigets bästa jaktplan. Under andra världskriget, hur gjorde U.S.A.få P-51 Mustangs till Europa. Varför fanns det så många typer av bombplan och jaktplan under andra världskriget. Var P-51 Mustang nästan oslagbar under andra världskriget. Varför användes inte P-38 jaktplan mer som eskorter av tunga bombplan i Europa tidigt under andra världskriget, med tanke på deras räckvidd på 2 200 mil och 40 000 fot i tak. Vilka bombplan användes under andra världskriget. Hur bidrog P-51 Mustang till att avsluta andra världskriget. Hur snabb var P-51 Mustang under andra världskriget. Hur ofta transporterades USAAF-flygplan på eskortfartyg under andra världskriget. Kämpade P-51 Mustang i andra världskriget. Var det någonsin möjligt för Tyskland att vinna andra världskriget. Hur ofta transporterades USAAF-flygplan på eskortfartyg under andra världskriget. Under andra världskriget, i vilken utsträckning användes eskortbärare i anti-sjöfartsoperationer. Med tanke på att de mestadels användes över Europa under andra världskriget, gjordes det några ändringar på P-47 Thunderbolt och P-51 Mustang när de sattes in i Stilla havet. Användes några Curtiss SB2C Helldivers i Europa under andra världskriget. Hur snabb var P-51 Mustang under andra världskriget. Vilka bombplan användes under andra världskriget. Vilka två faktorer gör P-51 Mustang till andra världskrigets bästa jaktplan. Under andra världskriget, hur gjorde U.S.A.få P-51 Mustangs till Europa. Varför fanns det så många typer av bombplan och jaktplan under andra världskriget. Var P-51 Mustang nästan oslagbar under andra världskriget. Varför sattes dykbombplan sällan ut på lätta och eskortfartyg under andra världskriget. Var RAF- eller USAAF:s bombplan bättre på att skjuta ner tyska jaktplan under andra världskriget. Har P 51 Mustang fighters någonsin använts på bärare. Vilket plan var bättre än P-51 Mustang under andra världskriget. Hur nära målen mötte stridsplanen bombplanen under uppdrag över det ockuperade Europa under andra världskriget. Hur stor del av resan kunde de tillhandahålla eskort. (Detta är efter att P-51 introducerades.) Hur ofta transporterades USAAF-flygplan på eskortfartyg under andra världskriget. Under andra världskriget, i vilken utsträckning användes eskortbärare i anti-sjöfartsoperationer. Med tanke på att de mestadels användes över Europa under andra världskriget, gjordes det några ändringar på P-47 Thunderbolt och P-51 Mustang när de sattes in i Stilla havet. Användes några Curtiss SB2C Helldivers i Europa under andra världskriget. Hur snabb var P-51 Mustang under andra världskriget. Vilka bombplan användes under andra världskriget. Vilka två faktorer gör P-51 Mustang till andra världskrigets bästa jaktplan. Under andra världskriget, hur fick USA P-51 Mustangs till Europa. Varför fanns det så många typer av bombplan och jaktplan under andra världskriget. Var P-51 Mustang nästan oslagbar under andra världskriget?

Kommentarer

5 comments

Freer
| +1 |

Berätta exakt hur du känner för saker ... men förvänta dig inte förändringar. Människor som är egoistiska och in i sig själva förstår vanligtvis inte mycket och de förändras sällan. Du tas helt klart för givet. Människor som detta kommer att göra det absoluta minimum för att hålla dig på en sträng och inget mer. När du har pratat och ser att eventuella mindre ändringar bara är tillfälliga, gå vidare. Du får många tips här ... vad mer vill du ha ... vill du att han ska rita illustrationer åt dig ???

Dropsy
| +1 |

https://www.youtube.com/watch?v=ryHWLPiejYw.

Kaliski
| +1 |

Du har rätt hårt, särskilt när de är söta som dessa.

Supersonics
| +1 |

Jag är en nybörjare på gymnasiet.

Flinter
| +1 |

Jag varnar dig starkt för att inte kasta alla dina förhoppningar och drömmar på den här killen förrän du har varit tillsammans i ungefär ett år. Då har alla problem troligen dykt upp.

Sweet, gentle, with pleasant female forms. Wanna play? ❤️

Reply to message ➡️

via Web App