Varför utvecklade och byggde inte RAF under andra världskriget en långdistansjager för att eskortera sina bombplan

Varför utvecklade och byggde inte RAF under andra världskriget en långdistansjager för att eskortera sina bombplan

Om du kisar lite, så gjorde de det.

Som andra har nämnt gick RAF över till nattbombning tidigt under andra världskriget och såg aldrig tillbaka.

Nu bombplan som opererade på natten, åtminstone under andra världskriget, behövde inte eskort i traditionell mening. Men det var ändå ganska bra att skicka ut dina egna nattjaktare med en raid för att trakassera fiendens nattjaktare.

Före andra världskriget trodde många flygvapen på ett antal idéer som hade blivit dogmer.

Andra svar har nämnt "bombplanen kommer alltid att klara sig igenom". I all rättvisa mot RAF hade de de mest tungt beväpnade bombplanen från det tidiga 40-talet.

Den andra tanken var att alla jaktplan som var stora nog att bära tillräckligt med bränsle för att eskortera bombplanen skulle behöva dubbla motorer och inte tillräckligt smidig för att klara av de lokala interceptorerna.

Me-110:ans öde i slaget om Storbritannien bevisade snarare poängen.

RAF:s långdistansjaktplan - Beaufighter var till och med större och långsammare än Me-110, så den övervägdes aldrig för någon operation där den skulle motarbetas av enmotoriga jaktplan som Me-109.

P-38 var en utmanare, men Luftwaffe blev aldrig särskilt orolig av det.

Det som förändrade allt var den nordamerikanska Mustangen (inte en P-51 i detta skede!).

RAF:s inköpskommission i USA var desperat att köpa fighters av något slag. Problemet var bara att de inte kunde hitta något riktigt konkurrenskraftigt flygplan. Curtiss P-40 var ungefär det bästa de kunde hitta - men Curtiss var överbelastad med beställningar. Britterna kontaktade North American för att bygga P-40 och övertalades att låta North American bygga sin egen design.

Poängen var att den var avsedd för RAF, men byggdes med amerikanska avstånd i åtanke. - så dubbelt så mycket bränsle som en Spitfire.De designade också en mycket ren flygkropp med laminära vingar och en radiator med mycket låg luftmotstånd. Ett större plan än Spitfire, men mindre luftmotstånd - så 20 km/h snabbare med samma motor.

Under tiden. Rolls Royce hade blivit ombedd att designa en höghöjdsversion av Merlin för bombplan på hög höjd. Vilket de gjorde väldigt snabbt genom att sätta två kompressorer i tandem med en kylare emellan.

När de första Mustangs anlände till Storbritannien insåg olika folk att kombinationen av tvåstegs Merlin och Mustangs flygplan gjorde för den perfekta långdistanseskortjaktaren - resten är historia.

Men jag skulle vilja hävda att det var serendipity snarare än utveckling!

Det gjorde de, Spitfire användes för att eskortera USAAF och RAF bombplan vid dagsljusräder och Mosquito night fighter eskorterade RAF bombplan på natten, USAAF var mer i behov av eskortjaktare och de använde Spitfires också, P 51 gjorde det. inte ha prestanda eller räckvidd förrän 1944 med P 51 B/C med en Rolls Royce Merlin-motor och brittiska dropptankar, lyckligtvis var Luftwaffe mycket svag då.

Britterna och amerikanerna upptäckte oberoende av varandra att bombplan utan eskortering i dagsljus var helt opraktiska mot jämförbara luftvärn. De båda led katastrofala ohållbara förluster. Det brittiska svaret var att gå över till nattbombning och när tyskarna svarade med effektiva nattjaktare svarade de med en mängd olika tekniska motåtgärder och sina egna nattjaktare som en motåtgärd till de försvarande nattjaktarna.

USA övergav först bombningarna och återgick sedan till dagsljusbombningarna med eskortjaktare.

Jag är inte säker på om du skulle kunna beskriva de brittiska nattjaktplanen som skickades tillsammans med bombplanen som eskorter, men det var i grunden samma idé.

Slutresultatet är ganska lika mellan amerikanerna och britterna men det finns ihärdiga myter förknippade med amerikanska tunga bombplan under andra världskriget.Trots deras rustningar och tunga beväpning var de helt oförmögna att kämpa sig fram till ett mål utan katastrofala förluster precis som de brittiska bombplanen hade varit tidigare. De var också mycket inexakta i slutändan och utförde vad som i praktiken var områdesbombningar precis som med britterna. Effekten av den tunga beväpningen och rustningen var att minska bombplanens effektivitet och överlevnadsförmåga genom att minska hastigheten och nyttolasten och ökade förluster på grund av de stora besättningarna.

Alla som kämpade på alla sidor under andra världskriget var modiga och ofta extremt skickliga män men den fortsatta myten om att de amerikanska bombplanen skulle kunna slåss mot attackerande flygplan i Europa är mycket märklig med tanke på att detta prövades och misslyckades så illa att bombningarna faktiskt stoppades.

På ett sätt gjorde de det.

P-51 utvecklades från en brittisk req. från Nordamerika. De ville ha P-40 men NA sa att de kunde leverera/i tid ett bättre plan. Det gjorde de, den Allison-drivna Mustangen.

För att förbättra prestandan föreslogs att man skulle använda Merlin-motorn och resultatet blev Mustangen som antogs av både britterna och mestadels av U.S.A.A.F. (som fokuserade på percision dagsljusbombning). med tillägg av en stridsvagn bakom piloten, utvecklades detta till den största långdistanseskortjakt de allierade hade under kriget.

För att strax före och tidigt i kriget, när dessa beslut fattades, var RAF MED RÄTTIGT mer intresserade av att bygga stridsflygplan för att försvara sina egna städer än att bygga hypotetiska långdistanseskortjaktflygplan för att kanske följa med sina bombplan till något avlägset. mål, Alla eskortjaktflygplan som designades och byggdes före 1939 visade sig vara otillräckliga för den uppgiften, förutom Zero, så chansen är stor att allt RAF skulle ha kommit på 1939 också skulle ha varit en dud. Liknar USAAC B-40 Escort Fighter eller YFM-1 Airacuda eller Blackburn Roc.

Efter chockerande stora förluster under krigets första år gick RAF över till nattbombning för långdistansuppdrag. Eftersom bombplanen flög självständigt snarare än i formationer var nära eskort omöjlig; istället skickade RAF nattjaktare, Beaufighters och sedan Mosquitos, in i fiendens luftrum för att patrullera flankerna av den planerade bombrutten. De attackerade också Luftwaffes nattstridsflygbaser, om möjligt låg de tyska nattjaktarna i bakhåll när de landade eller lyfte.

Under större delen av kriget använde RAF bombning i dagsljus för taktiska mål på kort räckvidd. Eskorter kunde tillhandahållas av vanliga RAF-jaktare, såsom Spitfires, Typhoons och Tempests, med hjälp av dropptankar om det behövs. När RAF återupptog bombningen av långväga dagsljus, 1944, hade de allierade luftöverlägsenhet över Västeuropa och RAF hade Mustang III (P-51B och C) och senare Mustang IV (P-51D och K) för eskortuppdrag< /p>

"Varför utvecklade och byggde inte RAF under andra världskriget ett långdistansjaktplan för att eskortera sina bombplan?"

Det gjorde de. Kungaelv Escort Elsi Maija De beställde Mustangen.

Även om den byggdes i USA beställdes den av RAF, inte av den amerikanska militären.

Det var också britterna som återskapade Mustangen. med Merlin-motorn.

Det var först då som det amerikanska befälet erkände flygplanets förtjänster och antog det själva.

Det kunde de ha, och de testade en Spitfire för att se hur långt de kunde utöka ett sortiment av stridsversioner som visade mycket lovande, men det fanns aldrig något officiellt krav utfärdat av RAF för ett sådant flygplan.

Efter 1940 opererade RAF:s långdistansbombplan på natten, och när de så småningom började skicka jaktplan för att eskortera dem, använde de två motorers nattjaktflygplan som Myggan.

Före kriget i Storbritannien trodde man att "Bomber kommer alltid att ta sig igenom" så att inga eskorter kommer att behövas; Bombplanen kommer att upptäckas så sent och kommer att flyga så snabbt och högt att interceptorer inte kan fånga dem.

Eftersom det antogs att det inte finns något behov av långdistanseskortjaktplan, började Storbritannien inte utveckla några tidigare kriget.

Men detekteringsmetoderna, hastigheten och klättringsprestandan för jagare avancerade mycket snabbare, och i det tidiga kriget kom bombplan ofta inte igenom.

Och när de hittade ut att deras bombplan inte tar sig igenom blev lösningen att byta till nattverksamhet. Att utveckla nya eskortjaktare från grunden skulle ha tagit lång tid, och de behövde få dem att överleva omedelbart.

Men Storbritannien använde sina egna nattfighters som De Havilland Mosquito som eskortjaktare för några av dessa nattuppdrag

RAF-bombplan flög nattuppdrag, så det fanns ingen praktisk användning för långdistanseskorter vid den tiden, som luftburna radarer var råa och primitiva.

Efter deras första chockerande förluster eftersom de och USA båda trodde att bombplanen alltid skulle ta sig igenom, började britterna bomba på natten. Och de åtföljdes ofta av långväga brittiska nattjaktare som Mosquito. Mot slutet av kriget började de bomba i dagsljus igen, för lustigt nog var det säkrare. Men då behövde de inte långväga jaktplanseskorter eftersom de hade jaktbaser i Frankrike nära Tyskland.

Varför användes inte P-38-jaktplan mer som eskorter av tunga bombplan i Europa tidigt under andra världskriget, med tanke på deras räckvidd på 2 200 mil och 40 000 fots tak. Varför använde inte britterna Mosquitos som nattjaktare för sina bombplan under andra världskriget. Varför byggde inte Tyskland tunga bombplan under andra världskriget. Visst, de hade tekniken.Hur stark var RAF i slutet av andra världskriget. Bör RAF ta tillbaka en uppgraderad version av vulkanbombplanet. Eskorterade Raf amerikanska bombplan under andra världskriget. Varför beväpnade inte RAF:s bombplan under andra världskriget sina bombplan bättre. Vad gjorde RAF under andra världskriget. Vilken RAF-skvadron under andra världskriget hade flest dödsfall. Sköt RAF Bomber Command någonsin ner märkbara delar av tyska nattjaktflygplan. Varför användes inte P-38 jaktplan mer som eskorter av tunga bombplan i Europa tidigt under andra världskriget, med tanke på deras räckvidd på 2 200 mil och 40 000 fot i tak. Varför användes inte P-38 jaktplan mer som eskorter av tunga bombplan i Europa tidigt under andra världskriget, med tanke på deras räckvidd på 2 200 mil och 40 000 fot i tak. Varför använde inte britterna Mosquitos som nattjaktare för sina bombplan under andra världskriget. Varför byggde inte Tyskland tunga bombplan under andra världskriget. Visst, de hade tekniken. Hur stark var RAF i slutet av andra världskriget. Bör RAF ta tillbaka en uppgraderad version av vulkanbombplanet. Eskorterade Raf amerikanska bombplan under andra världskriget. Varför beväpnade inte RAF:s bombplan under andra världskriget sina bombplan bättre. Vad gjorde RAF under andra världskriget. Vilken RAF-skvadron under andra världskriget hade flest dödsfall. Sköt RAF Bomber Command någonsin ner märkbara delar av tyska nattjaktflygplan. Hur bra var RAF under andra världskriget. Hade eller behövde britterna en långdistanseskortjakt för sina bombplan under andra världskriget. Varför använde RAF tre olika rondeller på sina plan under andra världskriget. Under andra världskriget, varför satte inte RAF Bomber Command in mörkerseende i sina bombplan. Vilka var problemen med RAF:s studsande bomb under andra världskriget. Varför användes inte P-38 jaktplan mer som eskorter av tunga bombplan i Europa tidigt under andra världskriget, med tanke på deras räckvidd på 2 200 mil och 40 000 fot i tak. Varför använde inte britterna Mosquitos som nattjaktare för sina bombplan under andra världskriget. Varför byggde inte Tyskland tunga bombplan under andra världskriget. Visst, de hade tekniken.Hur stark var RAF i slutet av andra världskriget. Bör RAF ta tillbaka en uppgraderad version av vulkanbombplanet. Eskorterade Raf amerikanska bombplan under andra världskriget. Varför beväpnade inte RAF:s bombplan under andra världskriget sina bombplan bättre. Vad gjorde RAF under andra världskriget. Vilken RAF-skvadron under andra världskriget hade flest dödsfall. Har RAF Bomber Command någonsin skjutit ner märkbara delar av tyska nattjaktflygplan?

Kommentarer

8 comments

Eldin
| +1 |

Fenomenal rumpa. Älskar volangerna också :).

Rejective
| +1 |

Intressant. Jag insåg inte att det var så stor skillnad mellan att hitta någon attraktiv och att ha de egenskaper du letar efter å ena sidan och romantiska känslor å andra sidan. IME, romantiska känslor är i grunden känslor av vänskap med fysisk attraktion som kastas in i mixen. Kan du förklara skillnaden bättre?

Railman
| +1 |

Ursprungligen postat av zipperz19.

Pooka
| +1 |

min favorit på hela sajten.

Hixson
| +1 |

Jag dricker kanske inte alltid öl, men när jag gör det ..... dricker jag dos equis.

Splurge
| +1 |

Jag ser massor av affischer som vill ha en konservativ partner. Kyrkan är den självklara platsen att träffa någon som passar räkningen.

Ramaker
| +1 |

Så jag smsade henne tillbaka. Jag var artig och tackade henne för middagen men diskuterade inte en andra dejt. Jag kommer att skicka ett sms till henne i morgon och avsluta alla tvivel och erbjuda mig att betala min hälft. Jag kom precis tillbaka från en annan första dejt som hade omedelbar kemi. Jag är slagen och hon också. Vi ses nästa vecka och vi kan båda inte vänta. Den andra är helt klart en klar affär.

Madelle
| +1 |

toalett jeans gul tank.

+XXXX332653. Sent you a video ▶️

Reply to message ➡️

via Web App